VW 1303 Sedan
Któregoś dnia zacząłem się zastanawiać kiedy pierwszy raz na dłużej wsiadłem za kierownicę samochodu. Z racji swojej pracy przejechałem na pewno ponad milion kilometrów marnotrawiąc na to kupę czasu. Ale te ponad 30 tysięcy przejechane w czasach liceum swoim pierwszym Garbusem 1303 pamiętam do dzisiaj. Ciemna zieleń, piaskowa tapicerka, opony 185 i silnik 1600 na podwójnym dolocie. Co z tego skoro obładowany bagażami na górkach pod Nornbergą dostawałem światłami od tirów. A to było ponad 30-ci lat temu! Dlatego pewnie parę lat temu kupiłem od znanego garbusowej Braci, Leona, pierwszy 1303. Samochód był kremowy, miał otwierany dach i był tak troche nijaki. Oczywiście gdy konfrontowałem go ze wspomnieniami. Należało zatem tchnąć w niego duszę.
VW 1303 i droga przez mękę.
O Garbusach, kiedy zaczynałem renowację nie wiedziałem nic. Pewnie nadal moja wiedza daleka jest od ideału ale obecnie posiadam Przyjaciół, którzy mnie w tych garbusowym hobby wspierają. Dość powiedzieć, że remont tej 1303 trwał długo i na pewno skrócił mój żywot o parę lat. Zresztą renowacja Garbusów, jeśli nie robicie tego samemu lub nie znacie właściwych osób, potrafi dać w kość. Moja renowacja VW 1303 trwała dwa lata i oczywiście nie mogę powiedzieć że została zrobiona fantastycznie. Ale Garbus dzięki staraniom Damiana Moskwy wygląda i śmiga naprawdę dobrze. Tym niemniej jeśli chcecie odnawiać Garbusa a jesteście laikami i nie znacie nikogo kto podzieli się z Wami wiedzą, pomoże Wam nadzorować projekt i do kogo macie zaufanie – dobrze się zastanówcie.
Renowacja VW 1303
Ten samochód był tak samo jak kabriolet, robiony od podstaw. Całkowicie nowa podłoga i blacharka nadwozia. Remont silnika 1600, praktycznie nowa podłoga i podstawowe układy jezdne. Tyle suche szczegóły. Jeśli zajrzycie głębiej, to samochód ma nowy układ hamulcowy i paliwowy. Nową tapicerkę i całkowicie zrobiona blacharkę. Wszystkie uszczelki, łożyska, światła, spinki itp zostały wymienione na nowe. Brąz, bo tak go nazywam, na pewno wygląda lepiej niż 1303 który wyjechał właśnie z fabryki. Opony 185 i całkowicie nowe zawieszenie zapewniają świetne prowadzenie samochodu. Klasyczny 1600 na dwóch dolotach po remoncie i długa skrzynia biegów bez problemu rozpędzą Volkswagena do 140 km/h. Do tego brązowe, wykonane w kolorze tapicerki pasy i uchylane z tylu szyby. Elektryczny spryskiwacz a co najważniejsze i nie częste w Garbusach – szyberdach ! Wygodne i wysokie fotele oraz kanapa po pełnej renowacji.
Wypożycz Garbusa
Samochody, które widzicie na stronie możecie wypożyczyć do filmu, zdjęć reklamowych, teledysku lub na imprezę. W swojej ofercie posiadam kilka VW i mogę pomóc Wam skontaktować się z moimi znajomymi, którzy również mają szeroką gamę pięknych Garbusów i Karmannów do wypożyczenia. Nasze Volkswageny z silnikami typu boxer były produkowane od lat czterdziestych aż do lat osiemdziesiątych. Na pewno znajdziecie coś czego szukacie i co chcielibyście kupić lub wynająć. Społeczność Garbusowo zakręconych pomoże znaleźć Wam samochód którego szukacie.




























